HKY:n ehdokasasettelukokous 2009

Helsingin Kirjatyöntekijäin Yhdistyksen ehdokasasettelukokous pidettiin 28. lokakuuta. Kokouksen alkajaisiksi Viestintäalan ammattiliiton puheenjohtaja Heikki Helkavuori kertoi Viestintäalan ammattiliiton ja Kemian liiton fuusiohankkeen tilanteesta. Viime keväisen TEAM-hankkeen kaaduttua ryhtyivät em. liitot kohtuullisen pikaisesti jatkamaan keskustelua kahden liiton välisestä fuusiosta, selvitystyötähän oli tehty jo useamman vuoden ajan tuon edellä mainitun TEAM-hankkeen tiimoilta ja ne olisivat suurelta osin hyödynnettävissä uuden TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton synnyttämisessä. Uuden liiton jäsenmäärä tulee olemaan liiton aloittaessa n. 67 000.

Ehdokasasettelukokous asetti yhdistyksen puheenjohtajaehdokkaaksi Jan Grönlundin (KSF media), toimikunnan varsinaisiksi jäseniksi asetettiin Heikki Heikkilä (Sanomala Oy), Sanna Järvinen (Libris Oy), Sinikka Sonntag (Nordic Label Oy), Mikko Torvi (Grown Pakkaus Oy) ja Pertti Laitinen (Libris Oy), sekä varalle Petri Rissanen, Paavo Virtanen, Sari Rosendal, Janne Koukkunen, Jarmo Koskela ja Sinikka Kataja.
Yhdistyksen tilintarkastajiksi asetettiin Martti Haapakoski (Tilintarkastusrengas Oy), Pentti Käyhkö ja Taisto Myllymäki sekä varalle Tilintarkastusrenkaan nimeämä, Jorma Koukkunen ja Pirjo Valkola.

Kokouksen päätteeksi siirryttiin kokouksen juhlallisempaan osaan jossa paljastettiin HKY:n 140-v juhlavuoden kunniaksi pitkäaikaisen yhdistyksen puheenjohtajan Pentti Käyhkön muotokuva. Pentti Käyhkö on ehtinyt toimia yhdistyksen ja liiton toiminnassa aktiivisesti jo 1960 luvun lopulta eri tehtävissä jatkuen edelleenkin hyvin aktiivisena mm. torstaikerhossa. Puheenjohtajana hän toimi kunniakkaat 14 toimintakautta, vuodesta 1982 - 1995. Onnistuneen muotokuvan on maalannut yhdistyksen entinen jäsen, litografi Pentti Hiltunen.