Työttömien toimintapäivä 9.9.2017

HKY ja Tatsi (Työttömien AY-jäsenten tukiyhdisty) järjestivät yhdessä HKY:n jäsenille tilaisuuden, jossa jaettiin neuvontaa ja ohjausta työnhakuun liittyvissä ongelmissa. Tilaisuus oli järjestetty kaikille HKY:n jäsenille, niin työttömille, kuin työssäolijoille sekä luottamushenkilöille, sillä alan työllisyysnäkymät näyttävät edelleen heikolta.

Päivä aloitettiin lounaalla, jonka jälkeen alkoi mielenkiintoinen ja aktiivinen tilaisuus. Tatsista työnhakuvalmennusta oli asiantuntevasti antamassa Tuomas Rouvila. Keskustelu oli vilkasta ja oli mukava kuulla ihmisten kokemuksia erilaisista työvirityksistä. Sekä kokemuksista työttömyyskassan ja työvoimatoimiston kanssa.

Tilaisuuden jälkeen suurin osa osallistujia jatkoivat jutustelua vielä Kirjan saunalla. Tarjolla oli pientä huikopalaa ja kipakoita löylyjä. Lopuksi osa lähti vielä jatkamaan Tallinnan risteilylle Viking XPRS laivalle.

Tilaisuudet kaikkineen saivat positiivista palautetta, mutta enemmänkin osallistujia olisi saanut olla. (Aktiivimalli oli vielä julkaisematta!)

Teksti: Veikko Tuukkanen