Lasten joulujuhla 8.12.2012

Lauantaina 8.12.2012 vietettiin Helsingin Kirjatyöntekijäin Yhdistyksen jo perinteeksi muodostunutta lasten joulujuhlaa, jonka yhdistys järjestää jäsentensä lapsille Kirjan talon kerhosalissa. Paikalla oli runsas määrä lapsia ja aikuisia valmiina vastaanottamaan joulun taikaa.

Tällä kertaa yhdistyksen nuoret päättivät kokeilla jotain uutta; aikaisempien vuosien nukketeatterin sijasta. Tilaisuus aloitettiin askartelemalla villasta ja irtosilmistä paperimassatonttu joulukuusen koristeeksi kotiin vietäväksi. Askartelutuokion aikana kuului paljon naurua ja näkyi hymyä kun kaikki keskittyivät tekemään omasta luonnoksestaan sen kaikkein parhaan.

Sali kuitenkin hiljeni yllättäen, kun paikalle saapui kaikkien odottama vieras, Joulupukki. Alussa perheen pienimpiä hieman ujostutti ja jännitystäkin oli havaittavissa lasten ilmeissä, mutta joulupukki sai nopeasti jään murrettua vankalla ammattitaidollaan. Muutama lapsi uskaltautuikin vielä istumaan Joulupukin syliin kertomaan viimeisiä lahjatoiveitaan.

Joululaulujen ja lahjojen jaon jälkeen pidettiin pieni leikkimielinen jouluvisa jossa kaikki innokkaat vastaajat palkittiin. Joulupukin lähdettyä kotimatkalleen Korvatunturille päin, jatkoivat vauhtiin päässeet touhuajat vielä askartelemalla lisää joulukoristeita ja kortteja jäljellä olevista materiaaleista. Tunnelma oli leppoisa ja salissa saatiin nauttia myös hienoista tanssiesityksistä lapsien toimesta.

Juhla tuokiosta jäi lämmin mieli ainakin järjestäjille ja lopputulos taisi olla kaiken kaikkiaan onnistunut. Jatkoa uudistetulle tapahtumalle varmasti nähdään ensi vuonna.

Jessica ja Emmi