Jäsenien teatteri-ilta 19.3.2016

19.3.2016 järjestettiin HKY:n jäsenille teatteri-ilta Kirjan juhlasalissa. Ilta oli jäsenille maksuton ja mukaan sai ottaa myös seuralaisen. Salissa esitettiin Elannon Näyttämön Yksi lensi yli käenpesän. Iltamassa oli mukana n. 50 henkilöä. Väliajalla tarjolla oli kahvin ja teen lisäksi savuporopiirasta sekä makeana herkkuna mustikkapiirakkaa vaniljakastikkeella.

Näytelmä perustuu Keseyn vuonna 1962 kirjoittamaan samannimiseen esikoisromaaniin. Teoksen inspiraationa toimi kalifornialaisen Menlo Parkin sairaalan psykiatrinen osasto, jossa alle kolmikymppinen Kesey työskenteli öisin apuhoitajana. Yksi lensi yli käenpesän on kantaaottava ja rankka komediallinen draama, jossa huumori on nokkelaa, mutta ei kevyttä.

Katsojien kommentteja:
"Tämä oli neljäs Elannon näyttelijöiden esitys mitä olen ollut katsomassa ja yliveto."
"Näytelmä oli hyvin rohkea ja näyttelijät laittoivat itsensä 100% likoon. Pidimme kovasti."
"Tunnelma oli hieno. Pienien näyttämöiden etuus on se, että katsoja tempautuu tarinaan mukaan ihan erilailla."

Alkuteksti: Ken Kesey
Dramatisointi: Dale Wasserman
Käännös: Sami Parkkinen
Ohjaaja: Virva Itäranta
Rooleissa: Riku Immonen, Toni Sarin, Kalle Kotilainen, Eija Lamberg, Göran Rosenberg, Lalo Mass, Kristoffer Nuutinen, Henna Karjalainen, Heini Jylhä, Jonna Rantamäki, Eija Kankare ja Liisa Kokko
Äänirooleissa: Joel Vierula ja Kalle Suomi

Kuva Elannon Näyttämön käsiohjelmasta.